ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

Στο τμήμα αυτό αναπτύσσουμε τις νοητικές και γνωστικές ικανότητες, τις λειτουργίες και δραστηριότητες του παιδιού. Πρόγραμμα αισθητηριακής ολοκλήρωσης.

 

 

 

Συγκεκριμένα αναλαμβάνουμε:

  • Εγκεφαλικές παραλύσεις (τετραπληγίες, διπληγίες, ημιπληγίες, αθετώσεις, αταξίες)
  • Μυοπάθειες – μυασθένειες
  • Παραπληγίες
  • Παθήσεις του περιφερικού νευρικού συστήματος – μαιευτικές παραλύσεις κ.α
  • Παθήσεις του μυοσκελετικού συστήματος
  • Αρθρογριπώσεις
  • Ρευματοειδείς αρθρίτιδες
  • Μαθησιακές δυσκολίες
  • Δυσλεξία
  • Νοητική υστέρηση
  • Συνδρομικές καταστάσεις
  • Ψυχοκινητικά προβλήματα
  • Υπερκινητικότητα και δυσκολία συγκέντρωσης
  • Αναπτυξιακές διαταραχές

 

 

Το τμήμα της Εργοθεραπείας λειτουργεί με σκοπό να εκπαιδεύει τα παιδιά που παρουσιάζουν δυσκολίες σε δεξιότητες αυτοεξυπηρέτησης, κίνησης , αντίληψης, μάθησης, αισθητηριακής ρύθμισης καθώς και δεξιοτητες προγραφής και αυτοεξυπηρέτησης με τη χρήση στοχοκατευθυνόμενων δραστηριοτήτων.

 

 

 

Η παρέμβαση γίνετια μέσω δραστηριοτήτων και παιχνιδού σύμφωνα με τις δυνατότητες και τα ενδιαφέροντα του παιδιού. Αυτό κάνει τη θεραπεία πιο ευχάριστη και βοηθά τα παιδιά να συμμετέχουν ενεργά και να ξεπερνούν ομαλά τις δυσκολίες τους.

 

 

 

Η θεραπευτική παρέμβαση μπορεί να αφορά την ανάπτυξη δεξιοτήτων όπως:

 

  • Αδρών και λεπτών κινήσεων
  • Συντονισμός με αποτέλεσμα ποιοτικές δραστηριότητες
  • Ισορροπία σε απαιτητικές λειτουργίες
  • Γνωστικές δεξιότητες όπως η ικανότητα προσανατολισμού στο χώρο και στο χρόνο, η συγκέντρωση, η μνήμη, η αρίθμηση.
  • Αντιληπτικές δεξιότητες όπως η ικανότητα διάκρισης χρωμάτων και σχημάτων, η διάκριση δεξιού και αριστερού, η ακολουθία οπτικού ή ακουστικού ρυθμού κτλ.
  • Δεξιότητες καθημερινής ζωής, όπως η ατομική υγιεινή, επιλογή ρούχων ανάλογα με την ώρα της ημέρας και τις καιρικές συνθήκες, προετοιμασία με το απαραίτητο υλικό της σχολικής τσάντας.
  • Την ανάπτυξη του γραφοκινητικού τομέα, όπου μέσα από εξατομικευμένα προγράμματα προγραφής προετοιμάζονται τα παιδιά για την άσκηση της γραφής στο σχολείο.
  • Κοινωνικές δεξιότητες (διαχείριση χρημάτων, διαδική αλληλεπίδραση, ανάληψη κοινωνικών ρόλων, ανάπτυξη κοινωνικών σχέσεων).

 

 

 

Προγράμματα αισθητηριακής ολοκλήρωσης: ειδικές τεχνικές που αυξάνουν τη σωματική και ψυχική προσαρμογή τους προς το περιβάλλον, μειώνουν την αμυντικότητα σε δερματικό, ψυχικό και μυϊκό επίπεδο, διευκολύνουν την αποδοχή πληροφοριών και επομένως εκπαίδευσης.

 

 

 

Εκπαίδευση οπτικοκινητικού συντονισμού vision therapy :

: μέσω πρισμάτων αλλάζουμε τα οπτικά επίπεδα και βελτιώνουμε τη στάση και κίνηση. Συνεργασία με οπτομέτρη για πιο εξειδικευμένο πρόγραμμα

o Μέθοδος Constrained Induced Movement Therapy (CIMT). Είναι η μέθοδος της εξαναγκαστικής προκαλούμενης θεραπείας.
oΤΕΣΤ: 1)DTVP3, 2) MVP3, 3) sensory profile
«Η προσέγγιση γίνεται με αγάπη, σεβασμό και έμφαση στις ξεχωριστές ικανότητες και στη μοναδική προσωπικότητα του κάθε παιδιού

Comments are closed.